när vi två blev en

jag vaknade på morgonen, klockan närmade sig tio fast jag känner mig lika trött som om klockan vore fem. jag sträcker på mig och ser hur rörigt det är. bredvid mig ligger min bästis. då minns jag att vi kom hem sent och att vi nästan somnade på bryggan vi "festat" på. att säga festa skulle väl vara lite att ta i, för det var ju bara vi två och min gamla gitarr. men mysigt hade vi. vi hade med oss flera påsar chips och flera öl som vi snott från min bästis föräldrar och så satte vi oss på en brygga där vi åt, drack och sjöng en massa somriga låtar. när chipsen var slut hoppade vi i vattnet trots att vi inte hade badkläder med oss. kallt som fan var det men vad gjorde det? vi simmade ganska långt innan vi vände tillbaka och delade på den sista ölburken. sen la vi oss bredvid varandra och tittade upp på himmelen. lite smått onyktra men glada. där somnade vi nästan och hur vi kom hem minns jag knappt. men nu ligger vi här bredvid varandra i min säng. min bästis vaknar och vi kysser varandra. hur vi kom så långt är det ingen av oss som vet. men en riktigt jäkla bra midsommar var det iallfall
 
(rubrik - Gyllene Tider "När vi två blir en")
allt | Texter | |
Upp