midsommarafton

 
hej och glad midsommar allihopa! 
detta råkar visserligen vara en bild på körsbärsblommor, men vem bryr sig egentligen? jag tänkte mest på att det var passande med blommor en sådan dag som denna! 
 
igår frågade min far mig ifall jag ville hänga med på en cykelutflykt eftersom han börjar jobba nästa vecka. så vi cyklade till edsbergs slott, dels för att det är mycket vackert där och dels för att jag var på en musikkurs där för tre år sedan och det skulle vara roligt att åka dit igen. det var riktigt fint väder och jag älskar verkligen att cykla. dock har jag egentligen ingen egen cykel, så jag lånade min mors istället. det är en sportcykel som inte har den bekvämaste sadeln, men den är dock skön att cykla på då det lätt går att komma upp i hög fart. jag tog med kameran för att fota och tog en hel del fina bilder. något som kanske kan vara användbart som inspiration för teckningar? vem vet
 
idag är det midsommarafton, en dag som jag kanske inte direkt firar mer än att laga mat med mina föräldrar och lyssna på somrig musik som t ex per gessles skiva mazarin. annars har jag ritat en teckning inspirerad av roxettes musikvideo do you get excited?, skrivit på min bok och mest tagit det lungt. tycker faktiskt att det räcker ganska bra för att vara midsommarafton
 
allt | Dagbok, Livet | |
Upp