Maj 2016

 
Maj var fylld med mycket prov, mycket nationella och mycket ångest, men visst hände det bra saker också. 
 
- Jag missade första-maj-demonstrationerna i och med att det var prov dagen efter och jag hade lovat ig själv att jag skulle vara hemma och plugga hela helgen
 
- Det började bli sommarväder
 
- Sommarlovet började närma sig

 
- Jag hängde i kungsträdgården två dagar i rad, en dag ensam och en annan dag var jag och Clara där och så åt vi lunch på max precis bredvid
 
- Jag letade efter Per Gessle i stan eftersom jag visste att han hade varit där dagen innan för photoshoots, jag hittade såklart inte honom ifall nån undrar
 
- Jag har spelat piano ännu en gång i skolan på ett möte, vilket faktiskt gick riktigt bra
 
- Mina ögon har varit svullna av pollen och jag har varit snuvig och nyst något extremt mycket
 

 
- Jag hittade Gardells böcker "Torka aldrig tårar utan handskar" och ska börja på tredje boken snart som jag faktiskt hittade på biblioteket idag!!
 
- Jag önskar att jag haft mer tid att läsa fler böcker på
 
- Jag har lyssnat mycket på Bee Gees och David Bowie när jag pluggat

 
- Precis som i Per Gessles låt lever vi i syrenernas tid! 
 
- Allt fler blommor blommar vilket leder till att min telefon blir full med bilder! Woo!
 
- Jag har börjat gå till och från tunnelbanan istället för att ta bussen på morgonen/eftermiddagen



- Min favvoartist, Marie Fredriksson, fyllde år den 30 maj och jag la då ut den här bilden på min insta. Den dagen var förövrigt väldigt bra!!
 
- Roxette släppte sin andra singel, some other summer, och den låten är så otroligt gullig och mysig att jag lyssnade på den minst 20ggr per dag den veckan!!
 
Den här månaden har jag faktiskt inget album som jag kommer att förknippa med just maj 2016 så istället, dessutom ännu mer passande, ska jag dela min spellista med låtar som jag har lyssnat lite extra på under hela våren! Listan hittar ni på den här länken, och den är fylld med lite blandade låtar. Bara att lyssna om ni vill ha musiktips!
allt | |
Upp