Nionde april tvåtusensexton



Hur skönt känns det inte att vakna en lördagsmorgon, klockan är kvart över nio och bara tänka att en inte behöver stiga upp och göra sig i ordning på bara ett fåtal minuter? Det kändes så jäkla skönt. Det enda jag gjorde den här morgonen var att sträcka mig efter iPaden och hörlurarna och bara skumma igenom låt efter låt, bara plocka av alla favoriter. Hur lång tid det tog vet jag inte, men ärligt talat bryr jag mig inte heller. Någon gång måste en få unna sig tid att bara ta det lungt och inte tänka på något. Om någon råkar vara intresserad av spellistorna, skivor och sånt där så planerar jag att skriva ett inlägg om mina spellistor eller om skivor. Jag har inte helt bestämt mig, men ett inlägg om musik kommer!
 
Nu när klockan närmar sig ett har jag iallfall ätit frukost och försöker plocka ner skolböckerna från hyllan över skrivbordet. Dock känner jag ingen stress, eller så försöker jag bara förtränga den med andra tankar. Som att det är studiedag på måndag, att Roxettes nya låt är superbra och på alla teckningar jag vill göra. Min kreativitet har hängt med hela veckan och nu drömmer jag bara om att gå en promenad, fotografera och lyssna på drömmiga låtar för att sedan sammanfatta allt på papper med färgpennor. Men det kanske bara är något en kan drömma om idag..
allt | Dagbok, Livet, Tankar, drömmar | |
Upp